Köpevillkor

Köpevillkor mellanTEHI filial Sverige (TEHI AS Norge) nedan kallad TEHI och köparen, nedan kallad Kund. Köpevilkoret gäller köp inom Sverige.

 

Betalningsinformation

Priserna i e-butiken uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor och frakt och eventuell faktureringsavgift tillkommer på varje beställning enligt nedan.

Vi äger rätt att ändra offererade priser på hemsidan och övriga publikationer utan föregående avisering. Mellan Tehi Filial Sverige  och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits. Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år. Ej utlösta paket debiteras en avgift som motsvarar våra kostnader för frakt och administration.

Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse rubricerat som ordererkännande via e-post. Mottagningsbekräftelsen utgör information om innehållet i beställningen. Kunden också via e-post få ungefärligt leveransdatum.

Vid uppenbara felaktigheter såsom sk förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger vi rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras.

Betalning:

Faktura genom Klarna

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

Förskottsbetalning

Vi erbjuder förskottsbetalning som betalningsalternativ. Tala med din säljare.

Delbetalning

Tehi Filial kan i samarbete med Klarna erbjuda flera kreditalternativ. 6-36 månaders delbetalning, betala som du vill.

Vid delbetalning måste personnummer anges i kassan. Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd.

Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 12,31%. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna AB inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna AB på 08-586 126 0008-586 126 00 vardagar mellan 08.30 – 20.0008.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.com

Leveranstid

Leveranstid 3-25 dagar. Du kan kontakta oss innan du beställer ytterligare information om leveranstiden för en specifik produkt.

Frakt

För att se vad frakten kommer att kosta är det enklast att lägga varorna i varukorgen och gå till kassan. Där kommer korrekt fraktpris att visas.

Vid hemtransport förutsätts leveransadressen ha för leveransen körbar väg för en stor lastbil. Det förutsätts även att kunden hjälper chauffören att lyfta av godset.

Vid leverans av mindre gods använder vi oss av mest lämpliga speditör och kunden hämtar paketet hos närmaste ombud.

Observera att våra produkter kommer direkt från våra lager i Norge och Litauen.

Alla totalpriser i varukorgen inkluderar moms och frakt. Fraktpriserna varierar beroende på paketets mått och leveransadress. Du kan kontakta oss innan du beställer för ytterligare information om leveranstid för en specifik produkt.

Om leveransadressen är på en ö är leveransen begränsad till bottenvåningen på kajen. Ytterligare frakt måste kunden ombesörja.

Frakt till norra Sverige är ca en gång i månaden.

Garanti

TEHI filial lämnar 3 års garanti mot material eller fabrikationsfel på våra växthus  och 1 år på övriga produkter. Utöver detta gäller konsumentköplagens 3-åriga reklamationsrätt. Fakturan gäller som garantibevis. Kostnader för felaktig montering, eventuell demontering, eventuella följdskador, transport, arbetslön, frakt m.m. ersätts ej. Våra garantiåtaganden gäller ej heller för fel som orsakats av kunden. Vid godkänd rekla

Har du en leveransadress på en ö utan fast förbindelse gäller inte vårt ordinarie fraktpris utan du måste begära en offert för din frakt innan du beställer. Vi reserverar oss mot att det även kan förekomma ett fåtal orter som vi ej kan leverera till, eller att vi blir tvungna att ta ut en extra avgift, om så är fallet kontaktar vi kunden för att meddela pris innan vi levererar ut godset.

Syna godset vid mottagandet, eventuell transportskada skall noteras på fraktsedel med chaufförens underskrift.

Ångerrätt vid distansköp

Alla privata distansköp hos norhage.se ger konsumenten rätt till 14 dagars ångerrätt från dagen då köparen mottog varan. Köparen skall inom dessa 14 dagar lämna meddelande till oss om ångerrätten tänker utnyttjas. Varan får då ej ha brukats eller på annat sätt försämrats eller förändrats i förhållande till varans status vid leveranstillfället. Varan skall returneras i sin originalförpackning. Innan eventuell retur skall TEHI filial kontaktas och varan skall sändas tillbaks inom 14 dagar efter att TEHI filial meddelats om det ångrade köpet. Vid ångerköp betalar kunden returfrakten. I de fall köpare ej returnerat produkten i det skick den levererats betalar köparen i förekommande fall alla tillkommande kostnader för all extra hantering av returer såsom omemballering m.m.

UPS!

*Leveranskostnader återbetalas inte.

*Polykarbonat, glas och andra föremål som skärs efter kundens önskemål kan inte returneras, då det är föremål som vi inte kan sälja till andra.

*Andra varor gjorda på beställning från kunden kan inte heller returneras, såvida de inte är skadade eller inte tillverkade enligt beställning.
Om du utnyttjar din ångerrätt och returnerar varan/varorna som postpaket eller brev, betalar du själv returkostnaderna. Du ansvarar själv för transportrisken. Fyll i returförklaringsdokumentet och skriv vad du returnerar. När vi har fått tillbaka varan/varorna i oskadat skick återbetalar vi det belopp du har betalat inom 30 dagar. Ange ditt bank- eller postgirokontonummer på returformuläret så har du snabbt pengarna på ditt konto, annars skickas pengarna på ett vanligt betalkort.